◄ΣΞΣ♥мλη☻,Кн☺Ð₪Σ♥ΣΞΣ►
ای کاش تنها غمم ،شکستن نوک مدادم بود.

كشف گونه‌ عجيب كرم با 60 چشم!
دانشمندان موفق به كشف يكي از عجيبترين موجودات جهان شده‌اند كه گونه جديدي از كرم پهن با 60 چشم است.

اين موجود جالب از 60 چشم برخوردار است كه همه آنها در بدني به طول تنها 12 ميليمتر قرار گرفته‌اند.

اين كرم 12 ميليمتري توسط برايان اورشان، مديراجرايي بنياد حيات‌وحش بدفوردشاير، كمبريج‌شاير و نورث‌همپتون‌شاير در علفزارهاي نزديك كمبريج كشف شده است.


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه




روزی لقمان به پسرش گفت امروز به تو 3 پند می دهم که کامروا شوی.

اول: اینکه سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری!
دوم: اینکه در بهترین بستر و رختخواب جهان بخوابی                                                      سوم: اینکه در بهترین کاخ ها و خانه های جهان زندگی کنی
پسر لقمان گفت ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیر هستیم چطور من می توانم این کارها را انجام دهم؟

لقمان جواب داد:
اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری هر غذایی که میخوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد .
اگر بیشتر کار کنی و کمی دیرتر بخوابی در هر جا که خوابیده ای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است.   

i love you      
 


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



جمعه 5 آبان 1391برچسب:مادر خوب بودن,ژنتیکی است!,گل نرگس,داروی افسردگی,, :: 3:22 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       



یک دسته گل همواره می تواند روحیه هرکس را بهتر کند اما، گلهای نرگس تأثیراتی بیشتر دارند. آنها می توانند کلیدی برای درمان افسردگی تلقی شوند.

دانشمندان کشف کرده اند که مولفه های تشکیل دهنده گونه های گل برف در آفریقای جنوبی و گلهای نرگس می توانند از سد خونی مغزی یا دیوار دفاعی که مغز را محافظت می کنند، عبور کنند.

این سد مشکل مهمی برای پزشکان در درمان شرایط مغزی چون افسردگی است، چرا که دربرگیرنده پروتئینهایی است که به محض ورود دارو آن را پس می زند.

این درحالی است که بیگر برودین که این تحقیق را در دانشگاه کپنهاگ انجام داده اظهار داشت که مولفه های تشکیل دهنده در این گلها می تواند از این سد عبور کند.

این کشف تازه می تواند در نهایت به رساندن دارو به مغز کمک کند.

براساس این تحقیق که در مجله داروخانه و داروشناسی منتشر شده است، چندین مولفه گیاهی می توانند از سد پروتئنی مغز عبور کند.

مولفه های مختلفی را برای تأثیر آنها در انتقال پروتئین به مغز مورد آزمایش قرار گرفته اند. نتایج  امید بخش بوده و چندین مولفه شیمیایی دیگر نیز باید بررسی شود تا به عنوان ساخت دارو در درازمدت مورد استفاده قرار بگیرد.

رگهای خونی مغز برای اکثر مولفه ها غیرقابل نفوذ هستند و یکی از دلایل ، همین پروتئینهای فعال هستند. یافتن مولفه هایی که بتواند از این خط دفاعی عبور کند بسیار جالب بوده است.

مطالعات درمانهای طبیعی منابع ارزشمندی تلقی می شوند و به ما این دانش را می دهند که بتوانیم از آنها در زمینه های دیگری استفاده کنیم. این درحالی است که  این تحقیق هنوز در مرحله اول است و راه و زمان طولانی در پیش است تا بتوان از این مولفه به عنوان یک دارو استفاده کرد.

سد خونی مغزی یا در اصطلاح پزشکی (BBB) محدوده جدا کننده بین مایع برون‌سلولی مغز در سیستم اعصاب مرکزی و جریان خون گردشی در بدن است بطوریکه اگر مواد رنگی به ‌درون خون تزریق شود می‌توان مشاهده کرد که از این ماده درون مغز اثری دیده نمی‌شود.

 این پرده یا سد از مویرگ‌های ویژه تشکیل شده که بر خلاف ساختار عادی در سایر مویرگ‌ها، دارای منافذ معمول نبوده و اتصال بین سلولی در آنها از نوع اتصال‌محکم است و در نتیجه بسیاری از ملکول‌ها و ریز ملکول‌ها و همچنین باکتری‌ها قادر به گذشتن از آن‌ها(از طریق دیفیوژن) و رسیدن به مایع مغزی نخاعی در مغز نیستند.

i love you


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



جمعه 5 آبان 1391برچسب:مادر خوب بودن,ژنتیکی است!,, :: 3:23 قبل از ظهر ::  نويسنده : arash       


دانشمندان پس از مطالعه 135 مادر در حال تعامل با دوقلوهاي 3.5 ساله‌شان به نتايج مذكور رسيدند. آن‌ها به هنگام بازي كردن كودكان با اسباب‌بازي‌هايي مانند ابزارهاي مدل‌بندي و خميربازي رنگارنگ، رفتارهاي مادرانه را مورد ارزيابي قرار دادند.


بر اساس يافته‌‌هاي جديد محققان، ژن موسوم به AVPR1A و به ويژه آلل مرتبط با آن يعني RS3 مي‌تواند بر رفتارهاي مادرانه تاثير بگذارد.


به گفته «آريل نافو» يكي از نويسندگان اين تحقيق، نتايج اين مطالعه و بررسي‌هاي قبلي حاكي از آن است كه ژنتيك بر رفتارهاي والدين از قبيل حساس بودن، حامي و پاسخگو بودن تاثيرگذار است.


آلل RS3 كه در مطالعه حاضر با سطوح پايين‌تر رهنمودهاي ملايم مادرانه همچون استفاده از استدلال، تقاضاهاي مودبانه، پيشنهادات يا نظردهي‌هاي مثبت و همچنين رهنمودهاي ساختاردهنده از قبيل ممانعت از حواس‌پرتي، هدف‌گذاري و نشان دادن و توضيح اعمال يا موضوعات خاص براي كودكان طي انجام بازي مرتبط بود، از پيش توسط محققان به رفتارهاي نوع‌دوستانه پايين‌تر پيش دبستاني و سخاوت نيز ربط داده شده بود.


دانشمندان پس از مطالعه 135 مادر در حال تعامل با دوقلوهاي 3.5 ساله‌شان به نتايج مذكور رسيدند. آن‌ها به هنگام بازي كردن كودكان با اسباب‌بازي‌هايي مانند ابزارهاي مدل‌بندي و خميربازي رنگارنگ، رفتارهاي مادرانه را مورد ارزيابي قرار دادند.


كودكان به طور متوسط در 50 درصد آلل‌هاي والدينشان سهيم‌اند. براي نمونه، كودكاني كه حامل آلل AVPR1A RS3 نبودند، محبت بيشتري را نسبت به كودك خشن دريافت كردند. با اين حال تحقيق كنوني بر چگونگي اثرگذاري آلل بر مادران متمركز شد.


35 درصد مادران حاضر در نمونه موردي حامل اين آلل بوده كه به طور نسبي در ميان انسان‌ها عام است. اين آلل همچنين با اوتيسم، وضعيت‌هاي رواني شامل دشواري در برقراري ارتباط و ايجاد رابطه مرتبط است.


در حالي كه مطالعات محققان بر مادران تمركز داشت، گفته مي‌شود ژن AVPR1A مي‌تواند بر رفتار پدرانه نيز تاثيرگذار باشد.


بر اساس اين مطالعه، همچنين تعداد افراد بالاتري از آن چه كه تصور مي‌شد، ممكن است از مشكلات رفتاري و رواني در نتيجه ژنتيكشان رنج ببرند.


به ادعاي اين دانشمندان، آلل‌هاي رايج همچون آلل RS3 مي‌توانند با مشخصه‌هاي اوتيسم مانند شامل معاشرت پايين، آسيب‌پذير بودن در مقابل استرس و خودمحور بودن مرتبط باشد. تمامي اين رفتارها معمول‌اند و گفته مي‌شود اوتيسم شامل طيف متنوعي از مهارت‌هاي ارتباطي و اجتماعي است.


با اين حال خبر خوب اين است كه مولفه‌هاي محيطي به موازات ساير ژن‌هاي اثرگذار بر رفتار و مشخصه‌هاي انساني مي‌توانند به كاهش تعدادي از اثرات آلل مزبور كمك كنند.


خبر خوب ديگر اين كه مادراني كه در تلاش براي پيشرفت دادن مهارت‌هاي مادرانه‌شان هستند، مي‌توانند بر اثرات منفي ژن‌هاي خاصي در نوزادانشان غلبه كنند.


طفوليت زماني مناسب براي پيشرفت دادن فرايندهاي رفتاري و بيولوژيكي است و اگرچه اين فرايندها طي زمان دستخوش تغيير مي‌شوند، فرزندپروري مي‌تواند اثرات مثبتي در مواردي كه كودكان داراي آسيب‌پذيري ژنتيكي در مقابل رفتارهاي مشكل‌زا هستند، داشته باشد.


زمينه ژنتيكي مي‌تواند والدين را مجاب به تلاش بيشتر كند و كوشش آن‌ها به فرزندانشان كمك مي‌كند كه از زندگي بهتري برخوردار بوده و بنابراين نسل آينده سالم‌تر از لحاظ رواني تربيت شود.


نتايج اين تحقيق در مجله «Royal Society Biology Letters» انتشار يافت.


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
درباره وبلاگ

سلام دوستان عزیز به وبلاگ ماخوش اومدین.مرسی از بازدیدتون.امیدواریم بتونیم مطالبی رو در وبلاگمون قرار بدیم که مورد پسند شما دوستان گل باشه.چندتا خواهش داریم یکی اینکه تو نظر سنجی شرکت کنید .دومی اینکه حتما برامون نظر بزارید.سومی حتما ولطفا عضو هم بشید.مرسی از شما بازیدید کننده ی گرامی.برای اطلاعات بیشتر میتونید به پروفایل مراجعه کنید.هر گونه سوالی هم داشتید میتونید به ادرس ایمیل هر دوتامون بفرستید.مرسی
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ◄ΣΞΣ♥мλη☻,Кн☺Ð₪Σ♥ΣΞΣ► و آدرس arashdnm.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. فداتون بوس بوس





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 987
تعداد نظرات : 151
تعداد آنلاین : 1